Pravidla pro podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování
sociální služby

Rozlišujeme:

  • Podněty: nápady, inspirace k poskytované službě
  • Připomínky: výtka, výhrada k poskytované službě
  • Pracovníci je projednávají v týmu, slouží k zamyšlení a k případným změnám
  • Stížnosti: ústně, písemně nebo elektronicky vyjádřená nespokojenost s poskytovanou službou

Kdo může stížnost podat?

  • Uživatel služby

  • Jeho zákonný zástupce (rodič, opatrovník)

  • Rodinný příslušník

  • Fyzická či právnická osoba zastupující uživatele

Jakým způsobem lze stížnost podat?

  • Osobně

  • Telefonicky

  • Elektronicky

  • Datovou schránkou (ID datové schránky z34bt3y)

  • Anonymně

V případě ústního a telefonického podání provede zaměstnanec zápis (konkrétní výroky stěžovatele, nikoliv vlastní interpretace). Stěžovatel si může svobodně zvolit nezávislého zástupce, který ho bude při vyřizování stížnosti zastupovat nebo doprovázet.

Kde, komu a kdy:

  • Sociální pracovnice – Mgr. Denisa Lendlerová, tel: 601 070 337, email: lendlerova@hustopece.cz, po-pá 8:00-14:00

  • Vedoucí služby – Klára White, tel: 702 207 313, email: white@hustopece.cz, po-pá 8:00-14:00

  • Statutárnímu zástupci (starosta) – PaeDr. Hana Potměšilová, tel: 702 204 747, email: starostka@hustopece.cz

Podnět, připomínku či stížnost můžete také vhodit do poštovní schránky naší služby.

Lhůty pro vyřizování stížností

Podněty a připomínky slouží k zamyšlení se nad vzniklou situací, k zamyšlení nad naší prací.

Jejich projednání probíhá na nejbližší poradě služby a přijatá opatření, změny či úpravy jsou

zaznamenány v zápise z porady.

Stížnost musí být vyřešena neprodleně, nejpozději však do 30 kalendářních dnů. Stěžovatel musí být o řešení písemně vyrozuměn, a to srozumitelným způsobem. Stížnosti jsou evidovány u vedoucí služby. Na žádost stěžovatele bude zachována mlčenlivost o jeho totožnosti. Podnět, připomínka nebo stížnost není důvodem pro ukončení služby či diskriminující jednání ze strany poskytovatele služeb.

Posloupnost při vyřizování stížností:

  • Sociální pracovník: Mgr. Denisa Lendlerová, tel: 601 070 337, email: lendlerova@hustopece.cz

  • Vedoucí služby: Klára White, tel: 702 207 313, email: white@hustopece.cz

  • Starosta obce: PaeDr. Hana Potměšilová, tel: 702 204 747, starostka@hustopece.cz

  • Rada města

  • Zastupitelstvo města

V případě nespokojenosti se závěry prošetření stížnosti se uživatel může odvolat k nadřízenému orgánu nebo k institucím, které se zabývají ochranou práv.

  • Kancelář veřejného ochránce práv - Údolní 39, 602 00 Brno, tel.: 542 542 888, www.ochrance.cz, e-mail: podatelna@ochrance.cz

  • Český helsinský výbor - Štefánikova 216/21, Praha 5, www.helcom.cz, e-mail: socialnisluzby@helcom.cz